Pilates

PİLATES NEDİR? FAYDALARI NELERDİR?

Pilates, Joseph Pilates tarafından kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek amacıyla geliştirilmiş bir egzersiz sistemidir. Egzersizler minder üzerinde ya da özel olarak dizayn edilmiş aletlerle yapılır.

  • Pilates, vücudun merkezini güçlendirdiği için kişinin denge ve koordinasyonunu arttırır.
  • Pilates, sadece egzersizler sırasında değil, günlük hayatta da kişiye beden farkındalığı kazandırır.
  • Pilates doğru nefes almayı öğreterek akciğerlerin oksijen kapasitesini arttırır ve yanlış nefes almaktan kaynaklanan birçok rahatsızlığı giderir.
  • Pilates, sakatlık rehabilitasyonu konusunda da oldukça etkili bir egzersiz sistemidir.
  • Pilates, en derin kasların bile çalışmasını sağlayarak vücudu güçlendirir.
  • Pilates, duruş bozukluklarını düzelterek kişinin sakatlık yaşama olasılığını azaltır.
  • Kontrollü ve tam konsantrasyon ile yapılan pılates, zihin için de oldukça faydalıdır. Stresi azaltır ve kişinin zihnini rahatlatır.
  • Pilates, tıpkı diğer sporlar gibi, doğru bir beslenme programı ile desteklendiğinde kilo vermeyi kolaylaştırır.
  • Pilates, kasları uzatarak kuvvetlendirdiği için daha atletik bir görüntü sağlar.
  • Pilates, her yaşa hitap eden egzersizlerden oluştuğu için uzman eşliğinde her yaşta yapılabilir.

 

NEDEN PİLATES?

1-Vücudu tanımak için
Pilates egzersizleri yapan kişilerin vücut farkındalıkları daha da gelişir ve fonksiyonel duruş bozukluklarını azaltırlar. Vücudumuzun farkındalığı geliştikçe kalitesi de artar.


2-Daha sağlıklı ve fit bir vücut için
Egzersizleri düzenli ve disiplinli bir şekilde uygulayanlar, daha sağlıklı ve sıkı bir vücuda sahip olur. Haftada en az 3 gün egzersiz yapmak, hedefe ulaşmak için şarttır.


3-Kasların daha güçlü olması için
Güçlü kaslar, günlük hayatımızdaki tüm hareketleri daha rahat yapmamızı sağlar. Eklem ve kemik ağrıları azalır. Kasların daha güçlü olması, kas yoğunluğunun artması demektir ki bu da vücudun fit görünmesi anlamına gelir.


4-Yağ oranını dengede tutmak veya azaltmak için
Düzenli yapılan pilates egzersizleri, yağ oranını düşürmeye de yardımcı olur.


5-Daha dengeli bir vücut için
Vücut farkındalığı gelişmiş, kas-tendon bağları güçlenmiş ve esnekliği artmış kişilerde denge sorunu daha azdır.


6-Sakatlanma riskini azaltmak için
İnsan vücudu dış etkenlere bağlı travmalar geçirmeye müsaittir. Ancak güçlü ve sağlıklı bir vücut, bu travmaları absorbe edecek çevikliğe ve farkındalığa sahip olur.


7-Daha sıkı karın kasları için
Pilates’te, daha derindeki kasları çalıştırmak hedef olduğundan, merkez bölge olarak adlandırılan karın-kalça kaslarının fazla çalışmasını sağlar. Böylece hem vücudun merkezi güçlenmiş hem de karın ve kalça kasları daha sıkı hale gelmiş olur.


8-Daha sağlıklı nefes için
Nefes doğru kullanıldığında kasların daha fazla kasılması sağlanır. Egzersiz esnasında ciğerlere giden hava, normalden daha fazladır ve vital kapasiteyi artırır. Bu da günlük hayatta daha az yorgunluk demektir.


9-Daha sağlıklı ileri yaş dönemi için
Orta yaş ve üzeri dönemlerde sıklıkla yaşanan eklem-kas ağrıları ve fiziksel değişimleri olumlu yönde etkiler, vücut yaşını daha genç tutar.

Kimin İçin:

Sedanterler, yoğun çalışan personeller, kilo vermek ve sıkılaşmak isteyen bireyler,duruş bozukluğu olan bireyler

Not: Erciyes Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (ERSEM) gereken durumlarda, katılımcılara bildirmek koşulu ile program gün ve saatlerinde değişiklik yapabilir, kurs tarihini erteleyebilir veya yeterli sayıda kesin kayıt olmaması halinde programı açmama kararı alabilir. Programın açılmamasına karar verilmesi durumunda, tahsil edilen katılım ücretinin iadesi yapılır.

Kurs Bilgileri
Eğitim Süresi : 8 Seans
Eğitim Ücreti : 120,00 TL